هیچ چیز سر جای خودش نیست

هنوز معلوم نیست لیگ یک می‌رویم یا لیگ دو، معلوم نیست مربی و بازیکن از کجا می‌آوریم، معلوم نیست چه کسی و جایی هزینه تیم را پرداخت خواهد کرد، حتی معلوم نیست در لیگ شرکت می‌کنیم یا نه ولی قول پشت سر قول. استاندار می‌گوید امتیاز می‌گیریم تا در دسته یک بمانیم، هیئت فوتبال امید به 32 تیمی شدن لیگ آینده دارد، شهرداری و شورا هنوز در حساب و کتاب هزینه‌های فصل قبل مانده و هزاران وعده سرخرمن دیگر. اما نه تیمی هست، نه لیگی، نه مربی و نه بازیکنی. زمان هم صبر نمی‌کند تا فکری به حال خودمان بکنیم و هنوز اندر خم کوچه اول مانده‌ایم. پس از اینکه تیم شهرداری زنجان ناکام ماند همگان فکر می‌کردند که دیگر این تو بمیری از آن تو بمیریها نیست و به قول همیشگی «مسئولان» فکری به حال فوتبال نیم بند زنجان می‌کنند ولی پس از ناکامی غیر از قولها و وعده‌ها چیزی عاید فوتبال زنجان نشده و همچنان بلاتکلیف است. با این وضعیت باید منتظر سریالی همانند سریال فصل‌گذشته باشیم و امیدواریم این دفعه دیگر راهی دسته پایین‌تر نشویم.
بد نیست به اظهار نظرهای متفاوتی که در مورد وضعیت فعلی فوتبال زنجان و سرنوشت نماینده آن در لیگی که معلوم نیست کدام است، سری بزنیم.
سربی یکی از کارشناسان فوتبال زنجان می‌گوید: حقیقت امر این است که سال‌گذشته به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح و علمی تیم زنجان سقوط کرد هر چند که منظور از تیم زنجان تنها نام آن است وگرنه سقوط آن هیچ تأثیری بر فوتبال زنجان نگذاشت و نباید زیاد به آن پرداخت. تنها ناراحتی از این بابت است که پول هزینه شده برای تیم برباد رفت. بازهم این مسئله که دسته یک هستیم یا دسته دو تکرار می‌شود و اگر این موضوع مشخص نشود که به دنبال چه هستیم و هدف از حضورمان در لیگ چیست مطمئناً باز دچار روزمرگی خواهیم شد و تیم‌داری آینده نیز تأثیری بر فوتبال استان نمی‌گذارد.
وی ادامه می‌دهد: وقتی قصد تیم‌داری داریم باید هدف از این کار روشن باشد که همانا ارتقای سطح فوتبال استان می‌باشد. در سایه این هدف می‌توان مربیان و بازیکنان بومی را پرورش داد ولی در عمر هشت ساله فوتبال زنجان هیچ بازیکن یا مربی بومی پرورش نیافته و باید گفت به صورت علمی به قضیه نگاه نمی‌شود. مهمترین تأثیر دیرکردن این است که بازیکنان خوب جذب نخواهند شد. تمام بازیکنان کارآموز جذب شده‌اند و در این فاصله زمانی که باقی‌ مانده قطعاً نماینده زنجان هفته‌های نخستین را از دست خواهد داد و تیم از نظر آمادگی جسمانی، روانی و تاکتیکی دچار مشکل می‌شود.
سربی درباره وضعیت مبهم مربیگری تیم آینده زنجان هم می‌گوید: مربیگری در ایران تا حدودی از حالت فنی خود خارج شده و کمی سمت و سوی ارتباط با بازیکنان و نهادهای مختلف را پیدا کرده است. گذشته از بحثهای بازیکن یا مربی بومی و غیربومی ابتدا باید سراغ این مطلب را گرفت که تصمیم‌گیری درخصوص فوتبال باید جمعی باشد که در زنجان این گونه نیست و یک نفر تصمیم می‌گیرد. قبل از هر انتخابی باید اجماع‌نظر صورت گیرد تا فردی انتخاب شود.
سربی ضمن تأکید بر حضور زنجان در لیگ دسته دو فوتبال کشور گفت: اگر بتوانیم بخشی از بازیکنان بومی را جذب کرده و برنامه‌ای برای سالهای آینده تهیه کنیم به نظر من دسته دو بهتر از دسته یک است و اگر حرف از خریداری سهمیه تیمی زده می‌شود چیزی جز تکرار مکررات نیست و سال قبل تداعی خواهد شد.
اما در این میان دعوای رئیس سابق هیئت فوتبال استان با تربیت‌بدنی بر سر مالکیت تیمی که فصل گذشته با نام شهرداری زنجان در لیگ یک حضور داشت هنوز به جایی نرسیده و ادامه دارد. موسوی، رئیس سابق هیئت فوتبال استان می‌گوید: مدیرکل تربیت بدنی استان بدون هیچ‌گونه مجوزی تیم را به شهرداری و شورای‌شهر واگذار کرده چون طبق قانون هیئتها و ادارات دولتی نمی‌توانند تیم‌داری کنند. تیم شهرداری یک سال به صورت اجاره‌ای در رقابتهای لیگ دسته یک حضور داشت و اینک به لیگ دسته دو سقوط کرده است. شهرداری و تربیت‌بدنی باید تیمی را که متعلق به من است در دسته یک به من تحویل دهند چراکه حامی مالی این تیم در صورت حضور در لیگ مذکور آماده است. خرید تیم دسته اولی و یا 32 تیمی‌شدن لیگ تنها سرپوشی بر اقدامات اشتباه گذشته است.
ولی رحمانی، مدیرکل تربیت‌بدنی استان هیچ پاسخی به این اظهارات نمی‌دهد و اظهار می‌دارد: اگر موضوع از طریق قضایی پیگیری شود پس منتظر حکم دادگاه می‌مانیم. و حالا جالب‌ترین قسمت اظهارات را بخوانید. زندی از مسئولان تیم شهاب که سه سالی با فیروز کریمی و بازیکنان اسم و رسم‌دار در زنجان حضور یافت و راه به جایی نبرد حرفهای جالبتری می‌زند. او می‌گوید: زمان تیم شهاب نه از استان کمک مالی خواستیم و نه کمک دیگری و تا جایی که امکان داشت حمایت کردیم، حتی زمین تمرین و مسابقه را اجاره کرده بودیم. سال آخر فعالیت شهاب رئیس هیئت فوتبال استان عوض شد و مشکلات از آنجا شروع شد.
زندی ادامه می‌دهد: دیده‌ایم اگر مربی تیم محروم شود هیئت از او حمایت می‌کند ولی در زنجان مربی را راه ندادند. وقتی این شکل برخورد را دیدیم کنار کشیدیم و دانشگاه آزاد و کاوه هم یک‌سال بیشتر دوام نیاوردند و رفتند. علی‌رغم وجود بازیکنان خوب که هم‌اکنون هم در لیگ برتر هستند راه به جایی نبردیم و برنامه‌ای برای رفتن وجود نداشت. استان‌زنجان امکانات خوبی دارد ولی کسانی هستند که نمی‌خواهند از این امکانات استفاده شود. هر ساله همین‌گونه است و تیم آخرین ساعت بسته می‌شود. به هر حال در لیگ یک یا دو راه سختی پیش روی نماینده زنجان است. گفتنی است منظور از تغییر در هیئت فوتبال استان روی کارآمدن موسوی رئیس سابق می‌باشد.
بد نیست سراغی هم از هومن افاضلی بگیریم، او هم می‌گوید: اول باید تکلیف خودتان را مشخص کنید که لیگ اولی هستید یا دومی گرچه برای هر دو دیر شده است. مطمئناً مثل سال‌گذشته خواهد شد و قصه بازیکنان بد و مربیان ناکارآمد تکرار می‌شود. همه تیمها چه در لیگ یک و چه در لیگ دو خود را بسته‌اند و در حال آماده‌سازی می‌باشند.
افاضلی تصریح می‌کند: کشمکشهای به وجود آمده خواه ناخواه تأثیرگذار خواهد بود و باید منتظر آن تأثیرات ماند. در زنجان هرکس به فکر خودش است و هرکس می‌خواهد ماهی خود را از این آب گل‌آلود بگیرد.
حالا قطعات پازل هزار تکه فوتبال زنجان را که بسیاری از آنها سرجای خودشان نیستند کنار هم بگذارید و ببینید چه در می‌آید. 

روزنامه‌ی مردم نو 9/6/1388

نظرات 5 + ارسال نظر
اراز سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:05 ب.ظ http://www.ertebatpc.com

سلام به تمامی هواداران عزیز تیم تراختور:
در پی بازیهای زیبای تیم محبوب شهرمان تراختور سازی و در حمایت همه جانبه از این تیم گروه نرم افزاری ارتباط پی سی با همکاری سایت کانون هواداران تراختور و همچنین بعضی دیگر از سایتها اقدام به انتشار مجله الکترونیکی تراختور نموده است. این مجله فقط و فقط در راستای شناساندن و حمایت از تیم تراختور در دنیای نت و مجازی می باشد و هیچ گونه جنبه تجاری نداشته و عوامل تهیه و توزیع ان به صورت رایگان این مجله را منتشر می کنند.
این مجله در حال حاضر فقط با 5 نفر شروع به کار نموده است و تنها حامی ما چند سایت اینترنتی هستند و این حامیان ما موجب دلخوشی و پشتوانه این تیم می باشند .
مدیریت این تیم قصد گسترش مجله در کل کشور و شناساندن بقیه تیم های شهرهای آذربایجان در کشور است و این نیاز به نیروهای دیگر و همکاران جدید در مجله می باشد بخصوص شهرستانی های عزیز.
اما شما وب مستر های عزیز و صاحبان سایت ها و وبلاگ ها نیز می توانید در این امر مهم ما را یاری دهید شما دوستان عزیز می توانید با انتشار مجله، لینک دانلود و کاور مجله را در سایت خود قرار داده تا بدین طریق در گسترش و فراگیری مجله کمک کنید. البته شایان ذکر است که با این کار هم به تیم مجله کمک کرده اید تا کار طاقت فرسا به نتیجه برسد و هم اینکه موجب بسط و گسترش تیم تراختور در بین اهالی اینترنت شده اید.
هدیه ویژه همکاران ما هم به وبلاگها و وب سایتها هم اینست که شما می توانید با طراحی بنر و یا لوگوی سایت خود آنرا در مجله انتشار دهید.
دعوت به همکاری:
مجله الکترونیکی تراختور نیاز به چند همکار دارد.
1- تحلیلگر ورزشی بخصوص فوتبال
2- نیاز به گزارشکر و خبرنگار شهرستانی ( برای گزارش اخبار سایر تیم های شهرستانی )
3- عکاس
4- نویسنده
دوستانی که قصد همکاری با ما را دارند می توانند به نشانی www.ertebatpc.com مراجعه و یا با ایمیل زیر در تماس باشند ertebatpc@yahoo.com
با تشکر مدیریت مجله تراختور
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین تراختور
لینک آرشیو مجله تراختور
http://www.ertebatpc.com/index.php?newsid=77

ممد یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:43 ق.ظ

خسته نباشی
مر30

امیر تبریزدن شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:59 ق.ظ http://www.mlmir.blogfa.com

دوردان ساغول سنین همتیوه
یاشاسین عرفان یاشاسین شهرداری زنجان

حبیب شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:00 ب.ظ

سایت هواداران تراکتورسازی با حمایت هواداران تراکتورسازی اقدام به تهیه طوماری به صدا و سیما کرده است که هواداران با امضای آن از صدا و سیما میخواهند بازیهای تیم پرطرفدار تراکتورسازی را به صورت زنده پخش نمایند. هواداران عزیز برای امضای این طومار میتوانند به آدرس زیر مراجعه کنند:
از سایر سایت ها و وبلاگ ها درخواست میشود با قراردادن این مطلب و لینک نامه در سایت و یا وبلاگ خود هواداران را در راستای حمایت از تیم و پخش زنده بازی ها یاری نمایند
http://www.tractorfans.com/irib-show-tractor-plays

علی محمدی پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:15 ب.ظ http://2fandownload.blogfa.com

ما همیشه از تیم شهرداری حمایت میکنیم و از شما هم به خاطر نوشتن این وبلاگ و اطلاع رسانی سپاسگذاریم موفق باشید
علی محمدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد